Rózsa Ildikó, pedagógia vezető, 2-4. osztály tanító

ildiko_edit2Iskolánk pedagógiai vezetője, általános iskolai tanító (Budapesti Tanítóképző Főiskola), drámapedagógus (Apor Vilmos Katolikus Főiskola) és pedagógia tanár (Eötvös Loránd Tudományegyetem).

A közoktatásban és alapítványi iskolai oktatásban szerzett tapasztalatain túl, dolgozott főiskolai tanárként, színjátszó- és drámacsoport-vezetőként, tananyagfejlesztőként, módszertani trénerként, mentorként, az oktatás és pedagógus képzés megannyi területén. Az ő szakmai vezetésével jött létre a Millenárison működő, „A Jövő Iskolája” pedagógiai koncepciója, illetve a „Jövő Háza” kiállítás múzeumpedagógiai programja. Több éven keresztül vezette az ezen projektek hátteréül szolgáló munkacsoportot.

 

 

IMG_926414 év után újra iskolában tanítok, azaz tanulócsoportban. Csak most azt és úgy, ahogy mindig is szerettem volna. Támogató, partneri, elfogadó,  együttműködő közegben. Ráadásként egy csodálatos Tücsök gyereket is taníthatok a többi csodálatos mellett! Szeretet, öröm és fejlődés mindenütt. Mars tanulócsoport a szívem tele veled!

Polyecskó Dóra, 1. osztály, tanító

Gyógypedagógusként végzett az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán, pszichopedagógia szakirányon. Tanult intézményfejlesztést (ELTE Pedagógiai és Pszichológiai kar), és pedagógiai mérés-értékelést (Szegedi Tudományegyetem). Dolgozott óvodában, tanodában, iskolaelőkészítő programokban, oktatásfejlesztési projektben és tananyagfejlesztőként.

IMG_9285
Ha nagyon rövidre szeretném fogni, akkor ennyit írnék: Végre!
Végre egy hely, ahol szabadon alkalmazhatom azt a sok-sok módszert, amit az évek során magamba szippantottam. Végre egy közösség (gyerek, tanár szülő) ahol  a gyermek és a közös tanulás áll a középpontban. Ahol közösen megfogalmazott célokat érünk el, együtt, egymást inspirálva. Ahol a szabad tanulás mögött valódi pedagógiai célok lapulnak.

Alig várom, hogy az elsősöket taníthassam! Imádok a Marson lenni! :)

Bédi Sándor, matematika

22406554_1855241257823635_2265886922808397023_n

Az egyetem utolsó éveiben kezdett dolgozni a Keleti Nyelvek Iskolájában, amelynek immár több mint húsz éve az egyik vezetője.

Öt éven keresztül tanított fizikát egy gimnáziumban, készített fizika tananyagokat a Sulinet Digitális Tudásbázis számára, tananyagokat lektorált.

Tizenkét éve hagytam ott a katedrát. Bevallom, akkor nem sok ambíciót, elhivatottságot és tehetséget éreztem, hogy később bármikor újra felvegyem a krétát és gyermekek tanításába, nevelésébe fogjak – aztán megszülettek a lányaim. Velük pedig szépen fokozatosan visszatértek az életembe a nevelési és tanítási helyzetek. Nem volt kérdés az ambíció, az elhivatottság vagy a tehetség – felelősség volt.  21617961_1831806650167096_2487376713945149351_n

Mindig olyan iskoláról álmodtam, ahol jó szóra jó szó a felelet. Azt hiszem, a Mars csoport éppen egy ilyen hely.

 

Lajtai Katalin, ének-zene foglalkozások, ének szakkör-vezető

KatiA szekszárdi ének-zene tagozatos általános iskola, a szentesi drámatagozatos gimnázium után, Budapesten tanult a Toldy Mária musical stúdiójában, majd a Kőbányai Könnyűzenei Stúdió ének tanszakát végezte el. Előbb a Fianna zenekar (ír népzene), majd a Crystal zenekar énekesnője volt 12 évig. A zenekarból való kilépés után tanulmányait a Magyar Művészet- és Szocioterápiás Közösségépítő Egyesület szocioterapeuta szakán, majd az ELTE óvodapedagógus szakán folytatta. A Kővirágok Énekiskola pop szakán tanított különböző korosztályú csoportokat, számos zenés televízióműsorban dolgozott énekesek (gyerekek és felnőttek) segítőjeként, illetve művészetterápiás önismereti tréningeket is vezetett.

kép honlapraA zene hamar fülön csípett engem. Előbb a zeneszerető családomban, aztán azt iskolában, végül gimi után úgy döntöttem, hogy én is fülön csípem a zenét. Ekkor már tudatosan kerestem az iskolákat, tanárokat, akiktől tanulhattam az éneklés művészetét. Az élet úgy hozta, hogy az aktív zenélés mellett időről időre megtalált különféle, énekléssel kapcsolatos tanítói, segítő feladat is. A Marsra családi kötődés vonzott és a különleges kihívás tart itt.  A zene az életünk természetes részévé válhat, gazdagít, segít, feltölt minket. Ebben a folyamatban segédkezet nyújtani a gyerekeknek, nemes feladat.

 

Gál Tamás, asszisztens, sakk-logika tanár, szakkörvezető


Iskolánk asszisztense/sakk-logika tanára informatikusnak tanult a Budapesti Műszaki Egyetemen, majd egy huszárvágással a tanításba csöppenve képezte magát tranzakcióanalízisből, Thomas Gordon-féle kommunikációból, pozitív fegyelmezésből, különböző gyereknevelési “irányzatokból”, gyermeki agresszió kezelésből. Ezek mellett tagja a Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Egyesületnek, ahol a fő céljuk a demokratikus gondolkodás terjesztése a gyereknevelésben és az oktatás különböző területein.

Tamás képSok időbe telt, mire rájöttem, hogy az informatika nem az én világom, de szerencsére megtaláltam azt a területet, ahol kiteljesedhetek és amit a hivatásomnak tekinthetek: a tanítást. Jelenleg tanítok óvodában, általános iskolában, gimnáziumban, felnőttképzésben. Immár egy olyan tanulócsoportban is, ahol a tanári csapattal nagyon hasonló a célunk: egy elfogadó, szabad, érzelmi biztonságot nyújtó légkörben segíteni a gyerekeket a kibontakozásban.

 

Bereczki Bálint, hangszeres zene foglalkozások, gitárszakkör-vezető

1986-ban született, a zenei alapokat az oroszlányi Bakfark Bálint Zeneiskolában sajátította el, ahol a harsona volt a fő hangszere. Később autodidatka módon tanult gitározni és zongorázni, részletesen tanulmányozta a zeneelméletet és az összhangzattant. Főiskolásként több rendezvényen lépett fel népi furulyáival, gyermekkönyvtári gyakorlatain gyakran tartott zenés foglalkozásokat és hangszerbemutatókat. Egyetemi talmányait 2011-ben fejezte be a Nyugat-magyarországi Egyetemen informatikus-könyvtárosként (tudásmenedzser szakirányon), 2012 óta az Óbudai Egyetem könyvtárosa.
Bálint2

Bálint.ujFontosnak tartom, hogy a zene elsősorban élményként és a kreatív alkotás eszközeként jelenjen meg a gyerekek életében, foglalkozásaimat ezért minél több hangszer bemutatásával és kipróbálásának lehetőségével színesítem, nagy teret engedve az improvizációnak és a játéknak. Instrumentumaim arzenálját folyamatosan bővítem, amiben a legkülönbözőbb furulyákon kívül pengetősök is találhatóak. Jelenleg klarinéton és fuvolán tanulok. A magyar jazz folyóiratban publikálok koncertbeszámolókat és lemezkritikákat.

Sáfrán Dóra, vizuális nevelés foglalkozások, digitális képmanipuláció szakkör-vezető

Dóra2002-ben diplomáztam a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Önálló alkotó tevékenység mellett 1998 -2005 között tagja voltam a Klub VH művészeti csoportnak, 1997-től a Fiatal Képzőművészek Stúdiójának. 2002-től grafikusként dolgozom a reklámiparban, 2012-től szabadúszóként.

Dóra

Amikor a nagyobbik fiam iskolába került, az állami iskolarendszer egyébb hiányosságai mellett rádöbbentem, hogy a vizuális kultúra mennyire elszigetelten szerepel a tantervben, miközben a hétköznapi életben egyre fontosabb és nélkülözhetetlenebb.

A vizuális nyelvet nem kell megtanulni mint a szorzótáblát vagy az írást-olvasást: az én szerepem csak annyi, hogy gyerekek ösztönös képi kreativitásának tágas és világos tereket nyissak.

Zách Anita, tanulócsoport pszichológus, szupervízor, relaxációs és művészetterápia foglalkozás-vezető

P1180458A Mars iskolapszichológusa. Pszichológusként, pszichológia szakos tanárként, magyar nyelv és irodalom szakos bölcsészként és tanárként végzett az ELTE-n. Szakmai képzések keretei között tanult relaxációs-imaginatív technikákat és specifikus diák-iskolai relaxációt (Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület); komplex művészeti terápiát (C.G. Jung Komplex Pszichoterápiás Egyesület); csoportvezetést (Csoportanalitikus Kiképző Társaság); integratív hipnoterápiát (Integratív Pszichoterápiás Egyesület). Dolgozott iskolapszichológusként, a pedagógia területén foglalkozott módszertani programok kidolgozásával, tananyagfejlesztéssel, foglalkozásvezetéssel, pedagógus tréningek tartásával. Jelenleg pszichológusként a gyermek és a felnőtt korosztállyal is dolgozik, vezet csoportfoglalkozásokat, részt vesz pedagógiai-pszichológia projektek (pl. szexuális felvilágosítás) szakmai kidolgozásában, irányításában.

cukkMár több mint 10 éve dolgozom gyerekekkel. A pszichológiai és pedagógiai nézőpont, tudás és tapasztalat összeér ebben számomra. Hitelesség, jelenlét, őszinteség, összehangolódás, közös öröm és fejlődés. Ezek a szavak jutnak eszembe. Az utóbbi időben azonban elkezdett hiányozni valami. Azt éreztem, hogy egy gyerekcsoportot most nem egy rövidebb projektben, hanem egy hosszabb folyamatban szeretnék kísérni: részt venni a mindennapjaikban, látni, ahogy változnak-fejlődnek, tanulnak önmagukról. Amikor ezt megfogalmaztam magamnak, jött a Mars. Csoda volt ez, mint ahogy számomra az egész hely az. Ahogy létrejött, ahogy működik. Ha a tavalyi évre visszagondolok, mindig, amikor ide jöttem, örömmel készültem, indultam és voltam jelen. És tudom, hogy ez idén is így lesz. Megvan hozzá minden, ami kell.

Karetka Zsófia, angol 

zsofiDiplomáját nyelvészet szakon szerezte a Genfi Egyetemen, ahol tanársegédként is dolgozott.

Korábban egy vendégévet az angliai University of Kent-en is eltöltött, ahol többek között egy angol, mint idegennyelv oktatás-módszertani kurzust is elvégzett.

Jelenleg angol/francia/magyar fordítóként, tolmácsként dolgozik. A gyerekei kétnyelvűek, rajtuk is érdeklődve figyeli a nyelv elsajátításának mechanizmusait.

IMAG2761

Úgy gondolom, hogy az angoltudás hiánya a mai világban szinte az analfabetizmussal egyenlő. Szerencsére a világ kinyílt, a gyerekek napi szinten találkoznak az angol nyelvvel, belülről fakadó igényük is tehát, hogy értsék és tudják használni.

Az órákon elsősorban szituációs játékokon keresztül igyekszem a kezükbe adni azokat a nyelvi építőelemeket, amelyek segítségével minél hamarabb el tudják kezdeni használni a nyelvet.

 

Gégény Noémi és Hammerman Dávid, úszás

Hammerman Dávid és Gégény Noémi A 15 éves Para-fitt Sportegyesület hajóját kormányozzuk közösen már 11 éve. Mindketten gyógypedagógusok vagyunk, Dávid pszichológus, Noémi úszóedző is. Ez a csapat kicsit az életünk része is, a második családunk. Szeretjük a vizet és ebben az a jó, hogy általunk még többen szeretik meg. A Mars gyerekeknek 2017 tavasza óta, heti 1 alkalommal tartunk foglalkozást.