Aktuális

2018 szeptemberétől folytatjuk képzéssorozatunkat.

Az Informális Pedagógusképző keretében minden elsajátítható, ami a korszerű oktatáshoz szükséges.

A ReSuli aktuális workshopjait honlapunkon, a www.resuli.hu-n tudjátok megnézni.

Archív:

ReSuli módszertani workshopok 2.
– módszertani kiegyetem –
2018 március 24. – május 19.

Tematika:
https://drive.google.com/file/d/1Ga22SSEJGGL78uJSRX6iDdD0m2rNeNBt/view?usp=sharing

Jelentkezés, helyfoglalás:
https://doodle.com/poll/nkzat7tc9aka78cb

Drámapedagógia, élménypedagógia – március 24.

Kooperatív, együttműködő tanulás csoportban (Spencer Kagan alapján) április 7.

Pedagógiai projekt – április 14.

Differenciálás, hatékony tanulásszervezés – április 21.

Tehetségpedagógia elmélete és gyakorlata – április 28.

Árnyalt, fejlesztő értékelés módszertana – május 5.

ÚJ! Biztonságos internethasználat – május 12.
(A workshopot vezeti: Fülöp Hajnalka.)

ÚJ! Finanszírozás és marketing a tanulóközösségekben – május 19.
(A workshopot vezeti: Hornyák Mariann.)

2017. december – 2018. március 11.

ReSuli workshop (1)

Tanulóközösség fejlesztő workshopunk

Ha komoly a szándék, együtt sikerül.

Információk: Tematika, információk

Helybiztosítás: Jelentkezés a modulokra

Esemény a Fb-on: ReSuli workshop Fb esemény

****

Az 1. ReSuli workshop (1. modul) 10 résztvevővel (+gyerekek) lezajlott december 2-án.

A résztvevők elszántságának és lelkesedésének köszönhetően sikerrel, úgy gondoljuk.

Az 1. modul témája: A pedagógiai program

– stratégiatervezés, szervezetfejlesztés, külső-belső szabályozók, öndefiníció –

Tanultunk, tapasztalatokat osztottunk meg. Felmértük, ki hol tart, milyen erőforrásokra van szükség, és ki milyen lépések előtt áll a saját csapatával:

IMAG0033       IMAG0034

Megtanultuk, hogy mi az ars poetica, mi különbözeti meg a Pedagógiai Program szakszerű cél-és feladatmeghatározásaitól, hogy épül fel ez a dokumentum:

IMAG0028 (1)   IMAG0027

Megismertük milyen külső és belső szabályozók alapján érdemes építkezni és ez alapján a csoportunkat hitelesen definiálni, amit nem azért gondolunk ki és írunk le, hogy jól hangozzon, hanem mert későbbi konfliktusforrások megelőzésének és a stabilitás primer előfeltétele. Strukturális kérdésekről, szervezeti felépítésről, és a döntési mechanizmusokról is szó esett. A gyerekek is sokat tanultak, éljen a gyerekbarát workshop!

IMAG0029   IMAG0030

Visszajelzések a 2017. december 2-i workshopról:

D.O.: “Köszönjük szépen ?! Nagyon hasznos volt.”

B.T.: “Így volt és ezek mellett lehetőség volt néhány hasonló cipőben járó emberrel felvenni a kapcsolatot, ami nagyon fontos, mert így többek vagyunk, mint elszigetelt kis csopi kezdemények.”

K.A.: “Most már én is így gondolom, mindenkinek köszönöm, és gratulálok a szervezéshez! Ebből mindenki csak pozitívan jöhetett ki… Én nagyon sokat okosodtam…”

Jó volt ès hasznos, köszönjük! Adott egy löketet, hogy ne adjuk fel, tegyünk még egy próbát. 

A 2. ReSuli workshop (1. modul) 12 résztvevővel (+pelus-szakasz) lezajlott december 9-én.

Köszönjük a tapasztaltabb tanulóközösség tagoknak a tudásmegosztást, a kapcsolatok felajánlását, és mindenkinek a kiváncsiságot, a sok-sok kérdést, ötletet!

P1190840_preview  IMAG0135

Ilyen kedves mosolygós, emberekkel öröm együtt lenni, sőt együtt enni

IMAG0115   IMAG0123

Jár a baba körbe

IMAG0121   IMAG0104   IMAG0127

Vilmoska segít elmondani a fejlesztő értékelés lényegét:

P1190874_preview   IMAG0142

Most pihenünk, illetve készülünk a januári folytatásra.

Addig is boldogságos ünnepeket mindenkinek, szeretettel: Ildi, Dóri

P1190868_preview

                                                                                    Ezt a koszorút egy résztvevőtől kaptuk.

3. ReSuli workshop (1. modul – egyelőre utoljára 14 fő részvételével lezajlott:

Budapest, Debrecen, Dömsöd, Dunakeszi, Gyömrő, Kesztölc, Pécs, Szekszárd, Szombathely – mi az?

Ezekről a településekről érkeztek a lelkes érdeklődők a workshopra 2018. január 13-án. A programot fél órával megnöveltük, hogy több lehetőség legyen beszélgetni, megosztani a tapasztalatokat, kérdéseket feltenni (14.30-ig tart.)

Ismerkedés, pozitív/negatív iskolai élményeink, céljaink a workshopon, diagnosztikus értékelés, ki hol tart a tervezésben:

P1200031   P1200039

Okosodás fázisai:

P1200042   P1200063

A nap sztárja, Szerkő:

P1200049   P1200047

Visszajelzések:

“Megerősített, hogy ez kell…Illetve nekem nagyon kell az, hogy megmutassák a kereteket és irányokat.”
“Tök jó volt ez a nap. Teljesen feltöltődtem. És nagyon tetszik, hogy megosztjátok, amit ti a saját bőrötökön tapasztaltatok meg. Ezzel egy csomó kudarcot meg lehet spórolni!”
“Szia Ildikó, én most értem haza …re. Nagyon hálás vagyok Neked a mai programért. Iszonyú nagy tudás van a fejedben, fantasztikusan átlátod a dolgokat. Ma is rengeteget tanultam. A stílusod pedig lehengerlő, mindig, amikor találkozom veled, egy-egy görcs szabadul fel bennem.” (Ezt kicsit pirulva raktam ki, köszönöm.)
“Ildi, csak gyorsan visszajelzek: pont az a ritmus volt, pont az a lendület és pont az a stílus, ami nekem nagyon bejön. Magabiztosabb lettem, én ezt tuti megcsinálom. Köszönöm nagyon, jövő héten jövök. Szuper és nagyon inspiráló volt”
“Tökéletes módszertan, tökéletes hangulat.”
“Konkrét támpontokat kaptam az induláshoz.”
“Olyanokra hívtad fel a figyelmet, amikre nem is gondoltam.”
“Megerősödtem abban, hogy jól csináljuk, és rendben leszünk.”
“Mindenképpen jövök minden modulra.”

A mi visszajelzésünk: imádtuk. A hajnalban vonaton/buszon zötykölődő, és mégis üde, kíváncsi, felelősen, tudatosan gondolkodó, építkező emberek társaságát!

Mi a folytatás, hogy lehet csatlakozni?

A program 5 modulból áll.

2. modul 1. időpont (az is jöhet, aki nem volt 1. modulon!): 2018. január 20-án lesz.

A 2. modul témája a MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS,

1. A minőség meghatározása az igények és lehetőségek alapján

a) A szervezet önértékelése:

minőségbiztosítási dokumentumok felépítése, tervezése, értékelő eljárások

beépítése a folyamatokba, helyük, szerepük:

Szülők – tájékoztatás, felvételi, anamnézis, kérdőívek, konzultációk, együttműködési

megállapodás

Munkacsoport – SzMSz, ÁSzF, pénzügyi tervezés, adománygyűjtés, meeting,

szupervízió, coaching, hospitálási jegyzőkönyv

Tanulók – felvétel, tanulói szerződés, szóbeli és szöveges fejlesztő értékelés, vizsga

b) A szervezet kommunikációja, külső értékelés

Honlap, blog, közösségi oldalak, nyílt nap, felvételi folyamat tervezése, kivitelezése
Eredmények, innovációk megosztása, kapcsolódás más tanulóközösségekhez, civil szféra bevonása, szervezetfejlesztés